donderdag 24 juli 2008

de keeper uit Ieper

Ik heb koppijn. Waarom eigenlijk? Te beginnen met het feit dat ik een hoofd bezit en dat daar nogal veel synapsen samenkomen. Als er nog maar een paar van die rakkers een slechte dag hebben, dan is het al om zeep. Er zijn natuurlijk processen die die dingen in de hand werken. Zoals daar zijn: een half katertje, stress, loeiharde airco en te veel plat water. Misschien is er nog iets bacterieel-ziektekiemerig dat zich manifesteert, maar daar geloof ik niet in. Bacteriƫn zijn immers uitvindsels van de katholieke kerk. Los daarvan; ik voel me voor de rest wel topfit. Tweemaal op drie dagen ben ik gaan joggen. De blaren op mijn sinistere voet zijn daar het velloze bewijs van. Niet dat ik een aan verschroeiend tempo loop. Het is een lichte draf die ik best een uur kan volhouden, ware het niet dat tegen dan mijn voeten naar de haaien zijn.

O, geniaal, 'Tour de France' van Kraftwerk op de radio. Een moeilijk te vatten nummer, dat echter beter wordt met elke luisterbeurt, als wijn voor de oren. Zeker niet mijn favo-Kraftwerknummer, daarvoor zijn Vitamin en vooral We are the Robots te subliem.

Tetten. Ik was even afgeleid door tetten. Wat een schreeuwerige dingen. Zo de aandacht opzuigen als een turbo-nilfisk. Mochten er geen tetten zijn, zouden mijn ogen veel minder wendbaar zijn. Als een rund zou ik voor mij uitstaren,zij het enkel als er ook een accuut gebrek aan konten zou zijn. Ik heb soms het gevoel dat in de omgeving van tetten mijn ogen een eigen willetje krijgen.
Soit. Ik ben mijn draad kwijt.

Geen opmerkingen: