maandag 5 januari 2009

o tempora, o mores

Ik ben het nieuwe jaar knallend van start gegaan. In die mate dat de hele rechtervleugel van mijn wagen ervan weet. Het hoe en waarom laat ik even in het midden. Feit is dat ik mijn dertiende maand en de helft van mijn eerste mag ophoesten voor mijn zoveelste pret. Aldus ben ik een heel weekend thuis gebleven. (het hele eerste seizoen van Battlestar Galactica gezien. Best goed, zeker mevrouw Cylon.)

Allez, ik ga een zware belofte doen: ik drink een tijdje niks meer, met als eerste doel: 31 januari. Klinkt op zich niet zo moeilijk, maar mijnheer en mevrouw pint (en hun vele kinderen en kleinkinderen, kennisen allerhande) zijn aanwezig op zowat elke gelegenheid. Voetbal? Afzakken! Vrijdag, werk uit? Afzakken! Familie op bezoek? Flesje kraken!

Urgh... De kwis nu zaterdag voorspelt normaal een bataljon pinten.

Bon, ik laat weten hoe ver ik geraak.

2 opmerkingen:

Siedjeey zei

Auch, das ni zo leuk om het nieuwe jaar zo te starten. Maar gelukkig is het gebleven bij materiƫle schade.
Battlestar Galactica echt goed? Dan moet ik het ook eens beginnen zien^^

Hoe staat het met de belofte?

Wimpuls zei

De belofte houdt voorlopig stand. Al een volle week! Er staat nu wel weer een weekend voor de deur.

Battlestar is echt wel intens bij momenten. Zowat drie kwart van het eerste seizoen worden ze constant op de hielen gezeten door de cylons. Er wordt dan ook niet te veel gezeverd, amper flashbacks, 1 klein zijverhaaltjes. Er is een pak intrige, want die 'Cylon-slechteriken' doen zich niet altijd even slecht voor. Het enige waar ik mijn twijfels over heb is het hele God-gedoe waar een cylon mee afkomt.