vrijdag 27 juli 2012

profileringsslang

Slang, zoals in straattaal, niet het reptiel dat we niet graag in het vliegtuig tegenkomen.

Sommige profielen op datingsites zijn zo voorspelbaar. De volgende quotes heb ik tig keren tegengekomen.

- Standaardvraag : 'Drie dingen die ik belangrijk vind:' Antwoord: 'eerlijkheid, trouw, oprechtheid'. Werkelijk tientallen keren dit trio tegenkomen. Je moet geen Sherlock Holmes zijn om te merken dat deze dames al iets te vaak bedrogen zijn. Ik zou zeggen: zoek u een hond.

- 'Ik kan niet zonder mijn hondje'. Ah, zo'n vrouw moet ik mij hebben. Een die maniakaal haar keffer overal in betrekt.

- Erger nog als ze verschillende honden, katten, vogels heeft en niet zonder kan. Schrap al uw verre reizen.

- Bezige bijen. 'Werk, vrienden en hobbies zijn heel belangrijk voor me. Druk, druk, druk'. En waar past die 'ambitieuze, humoristische man' in dat plaatje? Deze gaan sowieso heel kieskeurig zijn tot hun biologische klok klikt zoals in 'The Tell-tale Hart'.

- 'In het begin ben ik wat verlegen, maar daarna kom ik wel los'. Contactgestoorde huismus.

Geen opmerkingen: