dinsdag 17 februari 2009

omfloersend

Maslow. Iemand? Als ik het me goed herinner had die kerel een piramide uitgedacht die de menselijke basisbehoeften in orde van belangrijkheid schikt. Bovenaan staat zelfontwikkeling. Dat ding dat na eten, onderdak, menselijk contact en stabiliteit komt (ruwe gok, ik blijf even uit wikipedia). Het menselijk probleem bestaat er uit dat, om aan de toplaag iets te doen, men aan de andere lagen moet prutsen. De ene verbouwt al iets liever/sneller dan de andere. Omfloerst genoeg? Nul zelfontwikkeling op werk, zeer veel stabiliteit. Er valt niet veel te ontwikkelen in deze situatie zonder zwaar aan de stabiliteit te rammelen.

Nog te omfloerst, in feite. Feit is: ik ben het hier meer dan beu, ondanks woelige economische tijden en een deftig loon. En mijn kramikel diploma.

Ha, zonet kreeg ik telefoon. Ik had me mistypt in een betrekkelijk simpel ding. 'Om daar mee op te passen'. Ok, maar het raakt mijn kouwe kleren niet. Mijn werk nu bestaat uit witteboordsbandwerk, waarbij het belangrijkste is dat ik me niet mistyp. Dan heb ik soms even niets om handen, wordt mij ook niets gevraagd, tot iemand belt om te zeggen dat ik me vergist heb. Vervolgens terug uren radiostilte.

Beestig!

1 opmerking:

Unknown zei

Good advice: take the jump!
Zoek asap naar anders werk en neem ontslag. Ik heb het ook gedaan (na 1 maand zelfs al haha) en het heeft me geen windeieren gelegd :-)