vrijdag 27 juli 2012

Update

Jawel, het is al een jaar geleden dat ik me heb laten verleiden tot het gebruik van datingsites. Katrien, Jo (meisje!), Vanessa, Marijke, Nanne, Johanna, Daisy: niks

Enkele deskundige bemerkingen:

- 'Hij moet gevoel voor humor hebben'.
De grootste dooddoener in profielen, naast het overbodige 'ik hou van reizen', is dat ze zoekt naar een man die haar kan doen lachen. Probeer maar eens op een eerste date grappig over te komen als je de nuances en gevoeligheden van de persoon tegenover je niet kent. Bijna onmogelijk. Dan verval je in situatiehumor of grappen over jezelf (zelden succesvol, heb ik gemerkt, het detecteren van ironie is geen gemeengoed).

- Defense!
Perfect begrijpbaar: meisjes tonen een zekere angst om alleen met een nobele onbekende man op stap te gaan. Dat zorgt voor een terughoudendheid bij de eerste ontmoeting. Vreemd is dat sommigen die terughoudendhied blijkbaar niet kunnen lossen. Het blijft toch een date, geen relatie-sollicitatiegesprek. Schrik dan niet op van enkele schuchtere verbale toenaderingspogingen, de welgemikte grappen om een barstje in dat pantser te krijgen.

- Me, myself and I
'Blijf gewoon jezelf' is bullshit. 'Jezelf' is geen afgesloten systeem. Zit tegenover u iemand die geen lor geïnteresseerd is in sport, dan ga je je sportieve prestaties niet extra in de verf zetten. Is ze zot van pianoconcerto's, dan toon je je sowieso meer dan normaal geïnteresseerd, ook al kan het je harige reet roesten. Anders kan je na een kwartier naar huis met jezelf.

- Verwachtingen
Van de zeven waren er twee die ik nog wel eens wou ontmoeten. Helaas was dat niet wederzijds. Van de anderen vraag ik me af wat ze in hemelsnaam verwachten in een jongen. Dat moet in de meeste gevallen gewoon een simpelton zijn dat wat initiatief neemt op het juiste moment, als de biologische klok duidelijk hoorbaar aan het tikken is. Soms vermoed ik zelfs dat ze helemaal niet op zoek zijn, maar dat ze naar hun omgeving willen laten uitschijnen dat ze toch hun best doen. Ok, maar laat mij gerust: ik zoek wél iemand.

- Mooi
Call me sexist, maar een meisje moet in de eerste plaats mooi genoeg zijn. Ik ben dan geen Brad Pitt, ik ben ook geen Emiel Goelen (hoe zou het zijn met...). Als een meisje dan opdaagt, in lompen gekleed, amper verzorgd, dan is de lol er voor mij af. Van de zeven was er slechts één die je elegant zou kunnen noemen. Elegantie is het sleutelwoord. Een beetje trots, vijf minuten relatieke moed om het oog van die klungel tegenover u wat te gunnen. Daarom niet per se een decolleté waar je een fiets tussen kunt parkeren. Doe gewoon iets, toon u vrouwelijk! Laat die huichelachtige Vlaamse schroom vallen. Sommigen deden merkelijk hun best om er goed voor te komen, maar verrieden door hun vreemde stijl dat ze zich hoogst uitzonderlijk opkleden, laat staan schminken. Want dat is voor slettebakken, zeker?

- Zelfvertrouwen
Vlak na de zoveelste flauwe date voel ik me niet al te gelukkig, om een understatement te gebruiken. Maar dan bekruipt me steeds sneller het gevoel: ooit ga ik hiermee lachen. Ergens loopt dat meisje elegant te wezen, ik moet ze alleen nog vinden. Geduld, geduld, geduld, geduld, geduld,...

Geen opmerkingen: