donderdag 24 juli 2008

'Wat een gelul', zei de apoteker.

Duvel drinken omdat ge toch niet lang gaat blijven is nog steeds geen goed idee. En neen, afsluiten met een pintje om toch wat te compenseren slaat nergens op. En het moet niet gezegd dat ik langer ben gebleven dan vooropgesteld. Niet dat een specifiek uur op het oog had. Allerminst eigenlijk. Net door Duvel te drinken dacht ik mijn uitspattingen te beperken tot maximum 1uur 's nachts. Werk, uweetwel. Wel, eigenlijk is het al bij al goed gelukt: maar een uur extra time. Die betaal ik nu wel cash door hier met een zulte kop te zitten, op wat een orkaan van darmtwisten moet zijn. De obligatoire fles water haalt natuurlijk geen zier uit, evenals de tas verlept negerzweet, de grauwe emulsie die hier voor koffie moet doorgaan. Neen, ik heb er zelfs nog meer dorst van gekregen. In die mate dat ik vermoed dat een pintje misschien wel de oplossing kan bieden. Bier ist die Endlösung! Klinkt al een pak sinisterder. 'Sinister' is trouwens Latijn voor 'links'. Dexter en sinister dus. Toen al was rechts om een of andere reden beter. 'Dexterity' is dus eigenlijk 'rechtsheid'.

Nee, het is extreem kalm op het werk vandaag. Dit getypt zijnde, krijg ik net een pak werk binnen. Meesterlijk.

Geen opmerkingen: