vrijdag 7 augustus 2009

étienne, étienne

Gisteren een avondje Lokerse feesten meegepikt. Het ging er 100% electronisch aan toe. Net toegekomen waren Nid en Sancy hun set aan het afronden met iets klonk als lawaai met een draai. Een beetje kort om een mening over te hebben. Een mitraillete mexicano ('hé, ge moogt hier met een mitraillette binnen!') en wat pintjes later was het de beurt aan Étienne de Crécy. Op een blauwe maandag kocht ik eens een cd van hem (Tempovision), voor het hitje Am I Wrong. De rest van de cd was complete bagger. Daarna was er het betere Superdiscount, een stevig cd'tje met de hulp van vele Franse Dance-coryfeeën. Nu kwam hij met een zeer flashy constructie. Wat jammer was: het nummer waarmee hij opende was eigenlijk meteen ook het beste. Al wat daarna kwam was nogal generisch van aard, met zéér lange opbouw (voor Fast Track mocht het). Ook de klassiekers Am I wrong en Prix Choc werden vakkundig door de mixer gedraaid, maar konden me niet echt boeien. Soit, we raakten toch vlotjes de set door dankzij de enorme lichtshow. Als konijnen naar een lichtbak...

Even bijtanken en daar kwam Orbital. Ik kende makkelijk een tiental nummers van hen, maar toch was ik nooit echt overtuigd. Ik zag het meer als een soort loungerige achtergrondmuziek. Fout, dus. Blijkbaar kunnen deze overleverenden van menige rave er stevig tegenaan gaan (ik mispak mij dus wekelijks!). Hun opener was er direct boenk op (Lush!). En ze daverden onverwijld voort, zonder hun klassiekers te vergeten (zoals The Box , Halcyon and on en Chime). Weinig op aan te merken.

Tot slot passeerde de Duitse DJ's van Digitalism. Ook van hen heb ik een cd (Idealism), getooid met enkele goeie hits. Veel kreeg ik er niet van te horen. Natuurlijk draai je als DJ ook andere nummers, maar het was vooral de manier waarop. Het knalde steeds veel te kort. Vaak was er een aanloop waar geen einde aan leek te komen, dan kwam toch de ontknoping en vijf tellen later waren ze het beu en begonnen ze een nieuwe mix. Het leek wel Dave Clarke in het kwadraat. Ik ben dan maar voortijdig afgedropen.

Het was sowieso een fijn festivalletje, met enkele schitterende rurale tussenkomsten tussen de optredens. Wat een contrast met die wereldgroepen...

Geen opmerkingen: