donderdag 7 februari 2008

Jay-Zus

Die avond sprak hij tot zijn leerlingen:' Graag had ik jullie mening geweten over iets. Gelieve daarbij eerlijk te zijn en niet terughoudend zijn om mijn persoon. Ook al ben ik uw herder met grote H, ik kan heus wel tegen een beetje kritiek. Weet je nog die keer met die Farizeeƫrs? Toen ben ik ook niet beginnen wenen omdat ze commentaar hadden op mijn lang haar. Neen, ik ben toen heel kordaat opgestapt met de woorden:' Vergeef hen Heer, want zij weten niet beter.' En die ene keer met die grote Filistijn, diegene die een opmerking had over mijn toontje, zo van: 'Hoe spreekt Gij nu!'. Wel, toen heb ik die opmerking rustig laten doordringen zonder daarom kattig te worden tegen die reus. Sterker nog, ik heb hem ter plekke een psalm gezongen, zo'n keicoole uptempo-psalm, geweetwel. Ma kom, ik zen aan't afdwalen, wette. Wa ging kik weeral vraagen? Allez, da's echt flippe, gast. A ja, kweetet trug. Vinde gijle mij nen toffe?

Geen opmerkingen: