maandag 25 februari 2008

Titel

Olé. We kunnen dus kampioen worden. De gedachte op zich is zalig. Het is ook een extra motivatie om te volgende wedstrijden serieus op te vatten. En ja, natuurlijk zorgt het voor extra druk. Nul + een beetje druk kan toch geen kwaad. 't Is niet dat we nu als de dood moeten zijn voor Gildenteam. Hetgeen ons nog kan kloten is de verschillende afwezigheden. Joris met zijn verrekking, Schaekers en Verbelen die eens niet kunnen. Maar bon, tot nu toe hebben we bewezen dat onze kern breed genoeg is.

Ik zou echt wel graag eens kampioen spelen. Dat is mij nog nooit overkomen. Nooit! Zelfs niet bij de duivelkes. Laat staan bij de Warriors. Kampioen langs achter ben ik al vaker geweest, maar dat klinkt niet zo goed. Natuurlijk wil ik het ook doen om de Cristal Boys te kloten. Ik denk dat elke ploeg in onze reeks eens flink met hen zal lachen als ze het niet halen.

IOT is helaas nog een groot mysterie. Ze zijn elk jaar heel sterk, maar elk jaar hebben we er kansen tegen. Vorig jaar tegen hen 1 op 6, het jaar daarvoor ook (denk ik). Ik zeg het maar, omdat statistieken nu eenmaal bucht zijn. Wat we weten is dat ze quasi onze stijl van voetbal spelen, met een zeer goede organisatie en een paar spelers die het verschil kunnen maken. Tegen de Cristal Boys haalden ze ook 1 op 6. Zelfs hun doelpuntensaldo (+50) lijkt op het onze (+49). Alleen maakten en slikten ze 20 goals meer dan ons.

Als we het relatief bekijken:

Beste verdediging:
1. C Boys (-15)
2. Loko (-16)
3. ZSV (-23)
4. IOT (-33)
5. Bobo (-35)

Beste aanval:
1. C Boys (-93)
2. IOT (-83)
3. ZSV (-80)
4. Loko (-65)
5. Rangers (-55)

Beiden telkens tweede en vierde...

Wat kan je hieruit opmaken. Dat ZSV als ze winnen, zwaar winnen en als ze verliezen, heel nipt.Dat IOT dubbel zoveel goals slikte als wij en maar een kwart meer goals maakten. Let wel: niet iedereen speelde evenveel matchen. We zijn dus relatief efficiënt. Als je kijkt hoeveel kansen we soms krijgen, zou je anders denken. Worden we kampioen, dan is dat een statistisch gezien zo zalig onverdiend. Maar nogmaals, statistiek is zuiver om mee te lachen.

Conclusie? We zullen wel zien...

1 opmerking:

whacker zei

Zeer druk blijkbaar ;)