donderdag 23 augustus 2007

koffiedicht

Zeer plotse opstoot van inspiratie graag. Die koffie gaat mij redden. Dank u, bakje koffie. Waarom een bakje? Daar zal een zeer plausibele uitleg voor bestaan. In de 17e eeuw hadden de mensen nog geen kop. Enkel een bak. Dus kon je mensen een bakstoot geven, of aan bakrekenen doen. Je kon op bak rijden, bak nog staart klinkt nu wel vreemd, maar was vroeger heus normaal. De baktelefoon moest nog uitgevonden worden, evenals de helibakter. Best goedkope humor, maar ondergetekende ligt zelf wel in een deuk.Misschien vond men ‘kop’ niet goed klinken in de tijd waar de guillotine naarstig zijn werk deed. ‘Bak’ kwam dus meer in aanmerking, aangezien het een allround recipiënt is dat niet gelinkt kan worden aan enig deel van het menselijk lichaam. Tenzij je natuurlijk gortige woorden als ‘pisbak’ erbij wilt betrekken. Als je echt dat pad op wilt gaan, kan ik u al zeggen dat het me zeer omslachtig lijkt om een pisbak te verwijderen. Nu wil ik echt wel die tas koffie hebben. Een tas klinkt ook best vreemd. Koffie in een tas gieten lijkt me niet zo slim. Veel tassen kun je bezwaarlijk waterdicht noemen, laat staan koffiedicht.

Geen opmerkingen: