donderdag 23 augustus 2007

zoals voorspeld

De verwachte buis, de verwachte thesis, alles zoals zo slecht gepland. Alle dwaze schrijfinspiratie die ik had lijkt opgedroogd. Het lijkt wel alsof ik voor een keer berust in mijn lot. De wonderen der planning, neem ik aan. Als de miserie voorspelbaar wordt, is de angel er al uit. Het bijbehorende gifblaasje heb je natuurlijk fijn leeggepitst. Gelukkig ben ik voor een keer niet allergisch.Nu zit ik hier stomweg te typen aan een thesis. Ik ga van slag 10 kg verliezen als ik afgestudeerd ben. Tien virtuele kilo's die op mijn gemoed wegen. Misschien vertaalt dit zich naar fysieke kilo's. Onzin! Als er één reden is waarom ik zou vermageren zijn het wel mijn fonkelnieuwe supersonische knalrode op-maat-gemaakte peperdure vederlichte anti-naar-binnen-klikkende loopschoenen. Vaarwel blaren! Mijn ongetemperde drang naar conditie kan nu eindelijk de vrije loop gaan. Mits het niet te warm wordt de komende dagen. Als een hazewind zal ik dan de mij omringende velden doorklieven. Legenden zullen ontstaan over hoe een rode schim sporadisch voorbijvloog tussen de bomen. De eerste getuigen zullen voor gek verklaard worden, maar stilaan zullen de geruchten aanzwellen. De Rode Baron van Eversem, begonnen als een dubbeldekker, eindigend als een spitse F-16, die zijn prooien voorbijsnelde in een oogwenk, zonder omkijken. Kwatongen beweren dat hij zijn ziel verkocht aan de duivel in ruil voor een paar voeten waar Hermes himself jaloers op zou worden. Zou kunnen kloppen, als Nike de baarlijke duivel ware. Genoeg Griekse Mythologie, ik ga voortprutsen.

Geen opmerkingen: