woensdag 23 januari 2008

verrek!

Jawel, alweer mijn poot omgeslaan op training. Niemand in mijn buurt, geen enkele dreiging en dat *wring*. Laat ik de foute beweging eens ontleden: Ik beweeg voorwaarts, ergens tussen lopen en stappen. Ik zit dus met een lichte twijfel of ik verder op mijn tippen, dan niet mijn zool zal lopen. Ik plant mijn linkertip in de grond. De zool zijgt normaal rustig neer achter die tip, maar door een onderschatting van mijn voorwaartse beweging poogt die zool om neer te komen zo ergens links naast die tip. Dit is natuurlijk fysionomisch niet aan te raden. De enkel wordt door een dynamische energie van zo'n 85 kilo gedwongen om deze beweging alsnog uit te voeren en laat op die manier alle ligamenten aan hun lot over. Komt daar nog eens bij dat die plotse pijnscheut voor een reflexbeweging zorgt die de verrekking enkel nog erger maakt.

Gevolg: vandaag kan ik mijn kleine tenen niet pijnloos opheffen en voorts heb ik een buil bovenop mijn voet. Kalm aan dus opdat ik fit geraak voor VPRLW. Vragende Prang: Recupereren Ligamenten Wim? Gezever...

Geen opmerkingen: