donderdag 31 januari 2008

oefening

Nog vlug iets proberen voor het eten. Ik ben nuttig gewesst voor mezelf vandaag. Eindelijk iets bijgeleerd. Saai. Waarom zou ik hierover vertellen?

De kanarie kwam het café terug binnengewandeld met de vraag: 'Heeft er iemand mijn gas gezien?'

Kijk, dat was een staaltje spontane (en ook zwakke) zever. Het probleem is dat de goeie zever even spontaan komt.

De meivis kwam het café binnengevlogen en sprak: 'Excuseer, mijnheer, sorry dat ik u stoor, maar zou ik hier alstublieft ergens kunnen kakken?'

Zowaar, het wordt enkel nog zwakker. Meestal is het echter zo dat op momenten dat ik denk: 'Dit wordt alleen maar zwakker', dat net dan de beste zever komt boven drijven.

De visarend kwam het café binnengezwalpt en oreerde: 'Als het aan mij lag, had ik jullie allemaal getrakteerd.'

Neen, zo kom ik er niet. Het beweegt zich nog verder uit de buurt van grappig. Best dat ik er mee ophoud.

De meerkat kwam het café binnengedonderd en brulde: 'Red de muis, eet meer kat!'

Ah, etenstijd. Zo komt het toch nog een beetje uit. Niet dat ik daarmee iets win, maar toch, hé, snapt ge, hé, wette wattak bedoel, nee, klet, laat dan,...

Geen opmerkingen: